Blog > Komentarze do wpisu

Pudding z nasionami chia

Bardzo lubię puddingi z chia. Ostatnio dużo się naczytałam o nasionach szałwii hiszpańskiej (chia), o tym że zawierają sporo kwasu Omega-3, dużo wapnia, białka, żelaza, selenu i błonnika. Warto więc je włączyć do codziennej diety. Dzienna dawka to 2 łyżki. Akurat tyle ile pochłaniam jedząc bardzo smaczny deser z samych dobrych składników: banany, mleko roślinne, chia, sok cytryny + ewentualnie inne owoce. :-) Ostatnio bowiem korzystam z przepisu z mojej obecnie ulubionej  książki "Kuchnia roślinna dla każdego" Eryka Wałkowicza.  Oto przepis:



1 szklanka zblendowanych bananów
2/3 szklanki mleka migdałowego
6 łyżek nasion chia
2 łyżki soku cytryny
szczypta soli
2 łyżki syropu klonowego

na wierzch jakieś owoce, u mnie dojrzałe mango zblendowane z dodatkiem soku cytryny i odrobiną syropu klonowego

Po zblendowaniu bananów dodaję mleko, chia, sól, sok cytryny i syrop. Mieszam i masę przekładam do szklanek czy pucharków, słoików, wszystko jedno. I chowam na jakiś czas do lodówki. Gdy masa stężeje na wierzchu układam czy to mus z mango czy skarmelizowane banany czy dowolne owoce w jakiejkolwiek wersji. :-) 




sobota, 18 marca 2017, krokodyll8

Polecane wpisy

  • Budyń jaglany

    Smaczny deser, dzięki któremu można przemycić kaszę jaglaną. Budyń / 2 małe porcje 8 łyżek *ugotowanej kaszy jaglanej sok z 1 cytryny 4 łyżki mleka roślinnego n

  • Karmelowe ciasto bananowe

    Znalazłam na nie przepis w Durszlaku, pochodzi z bloga Wypieki Beaty. Ciasto smaczne, najlepsze oczywiście na ciepło z zimną gałką lodów. karmel: 110g masła 220

  • Banoffee pie

    Banoffee pie, czyli banany i toffi. :-) Cudowne wegańskie ciasto. Spód z migdałów, nerkowców, daktyli, ziaren słonecznika i kakao. Góra z bananów, masy "ka

  • Czekoladowy pudding chia

    Pudding z nasionami chia to zdrowe i bardzo smaczne śniadanie, które zapewni dobre samopoczucie na cały dzień. Dziś proponuję Wam wersję czekoladową, z dodatkie

  • Pudding chia z musem truskawkowym

    Wspaniały, lekki deser :) Lista zakupów dla 4 osób: 1 puszka mleczka kokosowego- 400 ml 2 łyżki nasion chia 1 duży banan 1 łyżeczka cukru waniliowego 1 łyżeczka

TĘCZA SMAKÓW 2 Mikser Kulinarny - przepisy kulinarnej blogosfery przepisy kulinarne
© Wszystkie zamieszczone materiały na tej stronie są moją własnością. Kopiowanie, powielanie bez mojej zgody jest zabronione.